Por la defensa de la Ribeira Sacra

  “Ven a la Ribeira Sacra, paraíso natural, remanso de paz y tranquilidad, espacio inalterable e invulnerable durante siglos, historia viva de un pueblo. Ribeira Sacra Patrimonio Inmaterial de la Humanidad”

            Los mismos que proclaman este mensaje publicitario, son los chupatintas de medio pelo que se creen con derecho a atentar contra nuestro patrimonio común, argumentando intereses generales y desarrollo económico. Por enésima vez, volvemos a encontrarnos en las manos que oprimen y asfixian, sin importarles cómo, porqué, o qué consecuencias pueden provocar sus decisiones; manos que al mismo tiempo que oprimen a los desprotegidos, se abren a manos juntas para acaparar los pingües beneficios que toda obra de grandes dimensiones genera. Sí, son mas de mil doscientos millones de presupuesto que aumentarán seguro, y pagaremos todos nosotros, por la vileza y carroñerismo de una clase política demasiado acostumbrada a dilapidar fondos públicos, de los que buena parte se diluirán en los bolsillos de esta chusma, acrecentando el parasitismo social del que se nutren, a costa de la depreciación desaforada de nuestros recursos. Con total impunidad, con alevosía y oscurantismo, confabulan para borrar del mapa la memoria y la historia milenaria de un pueblo, excluyendo de la propuesta a Patrimonio de la Humanidad, la puerta de entrada a la misma, la desembocadura del río Sil, su entorno, su paisaje, viñedos centenarios, y el esfuerzo y dedicación de cientos de personas volcadas en su conservación.

La maquinaria burocrática de la administración está en marcha, tratan de allanar el terreno para las maquinas de verdad, las que partirán en dos el corazón y la vida de un pueblo, la TIERRA. Sin el mas mínimo resentimiento, con total falta de escrúpulo, propio de reyezuelos de república bananera, aferrados a un despotismo tiránico, no dudan en relegarnos al ostracismo a toda una comunidad, un pueblo, una memoria… condenándonos a la desaparición y el olvido.

Sr. Alcalde, no nos engañe más, no justifique lo injustificable, no nos venda el progreso con su fatua verborrea, ¿Pretende invertir nuestro futuro en acciones preferentes? Déjese de cuentos, este, no tiene final feliz. Qué desfachatez, qué ignonimia, qué hipocresía, escupir a bombo y platillo, un discurso de desarrollo económico y empresarial, sustentado en el “bien común”, cargado de mentiras insulsas que enmascaran intereses políticos, a costa del deterioro económico agrícola de subsistencia heroica, preservadora de un legado milenario, como es, el cultivo de la vid.

Pretende que volvamos a coger la maleta de la emigración, situación gestada por un estado de intolerancia política desaforado. La avaricia de los poderosos, la falta de honradez y escrúpulos les llevan a tratarnos de súbditos, pero no nos vamos a amilanar, no consentiremos dar un paso atrás, no luchamos por un beneficio personal ni colectivo, lo que esta en juego es la memoria, la memoria y la historia de una tierra, y como tal, se lo debemos a la gente que luchó y trabajo antes que nosotros esta tierra, nos lo debemos a nosotros mismos, porque nos ha tocado vivir este momento, deixemos de decir que chove cando mexan por nós, y sobre todo, se lo debemos al futuro, tenemos la obligación moral de luchar por las próximas generaciones, por nuestros hijos y nietos, por la gente que dentro de muchos años, queremos que recojan el testigo de nuestra forma de vida, arraigada al trabajo humilde de la vid y del campo, y que a pesar de los pesares, tantas alegrías nos ha dado.

Pongámonos serios, afrontemos la realidad, necesitamos toda la ayuda posible, va a ser un proceso largo y tedioso, no caigamos en el desanimo ni en la desidia, no nos podemos permitir que después de iniciada la lucha, todo el trabajo y esfuerzo que hay detrás de nuestro objetivo, caiga en saco roto.

No pueden apagar nuestra memoria, la memoria es el único paraíso del que no podemos ser expulsados. Juntos podemos.

“O CACIQUISMO GALEGO DEIXARA DE EXISTIR CANDO SE LEXISLE PARA GALIZA, E OS LABREGOS SE SINTAN AMPARADOS POLA LEI, SEN MEDO A XUSTIZA”. CASTELAO  1886-1950.

#TODOSSOMOSRIBEIRASACRA

Benchodixen.

 

 

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6 comentarios en “Por la defensa de la Ribeira Sacra

  1. Bonito alegato pero con matizacions, non creo que a xente do barco, bierzo ou monforte, pensen o mesmo: que os 1200 millons están mal gastados,non creo que para os de esta zona da provincia a autoestrada non implique desembolvemento, tampouco creo que os que fixeron cadeas humanas para que a estrada viñera por trives,quixeran algo que fora prexudicarlles, acaso estaban na innopia e non se daban conta que coa estrada que eles demandaban tiñan que emigrar ( como neste relato se di)
    Outra cousa é a desfeita que se pretende facer cos pobos de Penalva e ferreirua, seguro que podria haber outras alternativas, pero de ahi a todo o negativo que se expón neste alegato penso que vai un treito
    Os de esta zona da provincia non creo que pensen: “manos que al mismo tiempo que oprimen a los desprotegidos, se abren a manos juntas para acaparar los pingües beneficios que toda obra de grandes dimensiones genera” (que se di no relato) o único que pretenden e unhas boas comunicacións, e creo que teñen dereito a elas
    Acaso cando se fixeron as autovias a vigo ou madrid, non xeraron problemas, e que agora a xente vai pola vella?, ou a autoestrada de santiago, a xente vai pola vella no tramo que non é de pago?
    Este relato paréceme un pouco demagóxico, en algunhas cousas estou de acordo , pero non hai verdades absolutas, eiqui parece para un que non coñeza a zona que a-76 baixa por todo o cañon do sil, cando si afecta e gravemente a unha pequena zona da ribeira sacra(polo o que eu sei)
    Os de trives, os da plataforma pro a-76 ben cegos deben estar o non darse conta dos males que unha autovia lles vai traer, e igual que sigan cos carros de vacas porque o progreso é dañino e un mal pero que todos utilizamos
    Reitero outra cousa é a desfeita que se quere facer en penalva,ferreirua, pereira e forraqueira, , pero de ahí a relatos apocalípticos como esta vai un treito

    • Bonita replica, pero con matizaciones, verdaderamente, es una pena que no se informase “mas a fondo” antes de escribir, pues seguro su apreciación no sería la misma. Una lectura más pausada, también hubiese ayudado a discernir el fondo de mi “alegato”( por cierto, no soy abogado, y la única causa que defiendo, es mi indignación con la clase política, capaz de cualquier sacrificio ajeno, para defender sus propios intereses, no los de los vecinos de Trives, ni Monforte, ni el Bierzo, los cuales yo no he nombrado).
      Vivo en Ferreirúa, y como perjudicado directo tengo derecho a decidir si quiero esas buenas comunicaciones, derecho que se me ha coartado y a día de hoy, todavía espero que el Sr. Alcalde de Nogueira de Ramuín, Cesar Parente, conteste al escrito presentado personalmente, pidiendo explicaciones sobre el expediente, tramites realizados y porque no se informó a los vecinos afectados.
      Mi alegato, es fruto de la indignación, del sentimiento personal, y compartido por muchos de mis vecinos (muchos se quedaran sin viñedos, casas, negocios, etc…) con esto, no trato de venderle nada a nadie, ni de convencer a nadie, ni tengo ningún interés, simplemente y llanamente muestro mi malestar, de eso a discurso demagógico va un trecho.
      Para su información, la zona afectada en la provincia de Ourense es de 8 km, claro que no es todo el Cañon do Sil, pero para mí, sería suficiente con que afectase a 100 metros. Así nos va, con esa sensibilidad y respeto por la naturaleza y el entorno. Aquí en Penalba, ya nos gustaría tener carros de vacas, por muy dañino que fuese o antediluviano, pero como es ribera, y luchamos para que siga siendo, tenemos que carretear las uvas en la vendimia “o lombo”, y no por eso nos sentimos discriminados en cuanto a progreso y desarrollo.
      Me gustaría que se enterase de cuanta gente puede perder su casa, o negocio, llame Ud. Al hotel rural que se encuentra en Penalba, que cambia sus bonitas vistas por dos bocas de túnel y una autovía a 70 metros, quizá tenga la solución para que esta familia no tenga que emigrar y buscarse otro modo de vida, y de paso, explíqueles a las familias que tienen su puesto de trabajo en este negocio, alguna de ellas vive en el Pueblo, puede que no tengan que emigrar, igual encuentran trabajo en las obras de la Autovía, y luego dios dirá..
      Qué fácil es hacer leña del árbol caído!, esto no es el Apocalipsis, pero si una espada de Damocles, que no creo que le gustase tener sobre su cabeza, nosotros, seguiremos luchando por lo que es nuestro, mal que le pese a mucha gente, que escudándose en el progreso y el bien común, se guarda en la manga un as de oros.
      Esto no es un gran hermano , donde valoramos o criticamos lo que nos quieren enseñar unos y otros, esta actitud no comulga con mi reivindicación, si de verdad esta interesado en saber lo que realmente pasa e informarse, sin acritud, pásese por la Penalba, y yo personalmente le enseñaré “esta pequeña zona de la Ribeira Sacra”.

      Benchodixen.

      • Antes de nada matizar algo, que eu tampouco estou dacordo co trazado da A-76 nesa parte da ribeira sacra se tira con casas, separa pobos, etc.
        Pero claro os desta zona da provincia a 100 e pico km da capital a que hai que ir si ou si moitas veces tamén temos dereito a unhas boas vías de comunicación e non me valen os que din e que en moitos treitos so se vai poder ir a 80, pero e que eu prefiro ir a 80 por unha autovía sin ter que xogarme a vida cada vez que quero adiantar a alguén, ou ir detras dun camión media hora. Eu non pido que autovia que eu quero arrase con todo por donde pase, eu quero unha autovía que permita o desenvolvemento da miña zona facendo os menos estragos posibles
        Por isto é polo que digo que algunhas das afirmacións que fas no teu escrito non se pode estar de acordo desde eiqui: dis que “os chupatintas argumentan intereses generales e desarrollo económico” para esta zona a autovía si é de interes xeral e supón desarrollo económico” falas de “mans que oprimen e asfixian”, desde eiqui iso non o podemos pensar daquela xente que procura o desenvolvemento, recordo o transfondo político que significou que a autovía fose por monforte e non por trives onde pepiño blanco se tivo que mollar, eiqui non pensamos que para desenvolvemento da zona gastar 1.200 millons sexa tiralos, noutras cousas peores se tiraron.
        Falas tamén de “oscurantismo, alevosia” cando na declaración de impacto ambiental hai moitas organizacións que si fixeron alegacións,ademais nunha noticia de onte da rexión dise que os empresarios de luintra fixeron alegacións, co cal alguén o sabia(ou fixeron un pacto de silencio os empresarios, ou todos son do alcalde), tamén supoño que nese concello haberá oposición (tampouco se enteraron, estan de palmeros)
        Falas tamén de “relegarnos al ostracismo”, claro a nos que estamos lexos de ourense que nos den…..
        Para rematar con isto, reitero non trato de polemizar contigo, so que as cousas dependen como se vexan: ese relato que ti fas é a ostia para os afectados da zona da ribeira sacra e é ,penso eu, un pouco fora de lugar visto desde ponferrada, barco ou monforte (paréceme algo apocalíptico)
        Si da lectura deste relato se deduxera que estás en contra do actual trazado da A-76, estaría de acordo, pero mais parece que estas en contra da gastar os millóns que sexan nesta autovia
        Os desa zona para ir a ourense, vades pola n-120 ou vades pola vella? a n-120 non significou un impacto brutal no seu momento? e sin embargo utilizádela.
        Reitero a costa de ser pesado, non estou a favor de que o actual trazado a a-76 estrage esa preciosa zona, pero si quero unha autovía que fagan os menos estragos posibles.

    • Ola Xavier,

      Primeiro de nada, pedirche desculpas polo retraso en aprobar o teu comentario e achegar unha resposta pero estabamos agardando para que contestase neste caso o autor do escrito “Benchodixen”. Agradecemos moito que compartises con nós a túa opinión, está ben que se xere debate e que cada un dea o seu punto de vista, por suposto que non imos estar de acordo todos e para iso precisamente creamos tamén este blog, para que cada un teña voz e oportunidade de expresarse e defender o seu. Por iso, decírche que publicamos e publicaremos tódolos comentarios que nos chegan gústennos ou non, sempre e cando non se falte o respeto a ninguén nin haxa insultos ou algo parecido. Temos a moderación activada únicamente por esta razón e por tema de Spam, nada máis, e as veces se tardamos é por asuntos profesionais ou falla de tempo. Aprobamos agora a resposta o que comentas. Saúdos!

  2. Xa para rematar, e en vista de que aínda tés lagoas e dubidas en canto a miña opinión sobre a Autoestrada A-76, aclaro:

    1. Estou totalmente en contra do trazado que me intenta impoñer a Sra. Ministra de Fomento destruíndo unha parte dá Ribeira Sacra do Miño e do Sil,. En canto ou resto do trazado, póla miña parte que empezen xá, entendo que a comunicación co oriente ourensan e necesaria, e prioritário o tramo Monforte-Valdeorras-Ponferrada co enlace na A-6.
    2. Reafirmome na miña critica o gasto e o derroche, non só póla evidencia, senon que creo firmemente que non e a opción mais económica, pero, si a mais favorable ás empresas construtoras (viadutos, tuneles,…) que levan anos no dique seco por falta de inversións en infraestruturas, acostumadas a obras faraónicas que enriqueceron a grandes magnates do cemento deste pais.Beneficios que incrementaron o patrimonio de “chupatintas”, donacións a partidos políticos para financiamento dás suas campañas electorais, amen dá parte que se adica a inflar petos, ou, e que non vivimos no mesmo pais? Por iso temos a dubidosa honra se ter mais km de autopistas e autoestradas construídas (nós xustificamolo con progreso, en europa con desbalda, recordemos ás que se encontran en suspensión de pagamentos e pedindo ser rescatadas por previsions de trafico demasiado xenerosas, expropiacions con coste esaxerado, etc etc e que acabaran rescatadas polo estado, ou sexa, pagando a deuda dos nosos petos). En marzo deste ano, aprobouse tamen, o estudo de impacto ambiental dá A-72 Monforte-Chantada. A autoestrada A-56 de Lugo-Ourense, esta en execución (paralizadas las obras por falta de orzamento). Ambalas duas autoestradas A-56 e A-76 confluen no município de Coles, unha póla marxe esquerda do Miño e outra a poucos km dá marxe dereita. Entre o Trazado Monforte-Peares-Coles, por unha banda, e ou trazado Monforte-Chantada-Coles póla outra, non creo que exista unha diferenza de mais de 10 km. Por esta distancia de aforro, ¿merece a pena construír 45 km de autovia dende monforte con tramos desdobrados,com circulación limitada a 80 km/h, pasando póla Ribeira Sacra, para rematar xuntandose ca autoestrada de lugo non concello de coles? Para chapuzas, temos moitos antecedentes, sen mais, a autoestrada A-52 na sua entrada a Vigo, por aforrar custos, lexos de evitar accidentes, nos tramos limitados de velocidade, convertironse nun dos puntos negros dá nosa xeografía.
    3. Para o que uns consideran interes xeral, outros temos o pleno dereito a discrepar, pero tranquilos, que para estes casos, xá temos os políticos que salomonicamente, faran prevalecer os seus intereses e os dás construtoras, a custa de perder todos nós.
    4. Non te deixes enganar póla prensa, sobre todo a local, se un pouco mais perspicaz, cando falan os empresários de Nogueira de Ramuín, é a Xunta Directiva de AENOR (cinco membros) a que se posiciona o respecto, de forma arbitraria e sen consultar os sócios. Este concello tem 2200 habitantes, non ten “grandes empresas”,a bote pronto, pode ter 4 ou 5 bares,um parador de turismo, 4 restaurantes, 3 peluquerias, 2 supermercados, farmacia, carniceria, ferreteria, mobleria, gasolineira, panaderias… e, sabes de que vive esta xente… digocho eu, dos veciños e dos turistas que nos visitan, buscando un entorno e unha paixase que hoxe en dia saltou fronteiras, e e valorado en todo o mundo (menos aiquí) buscan a tranquilidade, o desfrute do patrimonio cultural e humano que ten esta terra. Fai uns dias, no pleno da deputación de Ourense, aprovouse por unanimidade presentar unha moción para instar o ministerio de fomento a apertura de novo plazo de alegacións, ante a lexitimidade da nosa demanda, asi como que se teña en conta que o trazado aprobado atravesa parte da Ribeira Sacra. Por certo, escrito que esta apoiado por unha ampla maioria dos empresarios do Concello, os de verdade, os que viven e traballan no concello.
    5. Na Penalba temos un taboleiro de anúncios, pechado con chave, pois e de uso exclusivo do concello de Nogueira de Ramuín. Nel avisase os veciños para participar no magosto, no entroido, na cabalgata de reis, nos maios.. e tamen para que cumpramos cas ordenanzas no tocante a limpeza de terreos, pagamento de impostos etc etc… O que se esqueceron de avisarnos, e de que nos ia pasar unha autoestrada pólo médio do pobo, que afectaría a casas, local social, campo dá festa, viñedos, un muiño, forno… bo!!… considerarían que non era moi importante como para expoñelo no taboleiro. Escurantismo… nooo, que va !!! posiblemente foi un descoido involuntario. En canto a oposición, a estar de palmeiros, pois case que si, nove do PP 1 do Soe e 1 do Bloque, que queres que che conte. ¿Queres que che explique como goberna en maioria un concello de 2200 habitantes?

    Entendo que o relato, este un pouco fora de lugar a vista dende a xente de Ponferrada ou do Barco, pero cada ún ten a obriga de defender o seu, como tamen entenderas que a tua resposta os afectados nos resulte fora de lugar, pólo tanto, dou ou tema por zanxado e penso que ás posturas estan bastante claras, tanto ás dun lado coma ás do outro.Serán os lectores os que saquen as suas conclusións.

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